Ostoskori päivittyy  
Tutustu kaikkiin kampanjoihimme >

Sopimusehdot

Yleistä

(Päivitetty viimeksi 30.7.2021)

Suomen Retkitukku Oy myy Retkitukku.fi -verkkokaupassaan tuotteita Suomessa asuville yksityis- ja yritysasiakkaille, joilla on laskutusta varten käytössään joko henkilö- tai y-tunnus. Laskutusasiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias.

Kaikkia myymiämme tuotteita voi käyttää Suomessa, ja tuotteen niin edellyttäessä suomen- ja ruotsinkielinen käyttöohje tai ohjekirja on aina saatavissa joko mukana pakkauksessa tai verkosta ladattavissa. Mahdollinen tuotetakuu on voimassa vain tuotteen ensiostajalle ja käytettyjen tuotteiden takuun ehdot ilmoitetaan aina erikseen. Lisätietoja tuotetakuusta löydät kunkin tuotteen käyttöohjeista.

 

Tilaaminen

Voit tehdä tilauksen verkkokaupassamme www.retkitukku.fi. On suositeltavaa, että tutustut myös ohjeeseen Näin teet ostoksia. Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään. Ajantasaiset olevat yhteystietomme löydät täältä.

Tilaamalla verkkokaupastamme hyväksyt voimassa olevat sopimusehdot ja sen, että nimesi ja antamasi henkilö- sekä yhteystiedot tallennetaan asiakasjärjestelmäämme.

Tilaussopimus katsotaan syntyneeksi, kun olemme lähettäneet tilausvahvistuksen sähköpostiisi tehtyäsi tilauksen verkkokaupassamme.  Pidätämme oikeuden muuttaa tilaustasi, mikäli sitä ei jostain syystä voida toimittaa, sekä yhdistää mahdollisesti useamman erillisen tilauksesi yhdeksi toimitukseksi.  

 

Hinnat ja tuotekuvat

Kaikki verkkokaupassamme ilmoitetut hinnat ovat euroissa ja sisältävät arvonlisäveron. Toimitusmaksu veloitetaan erikseen hinnaston mukaisesti valitsemasi toimitustavan mukaan.

Verkkokaupassa olevat tuotekuvat eivät välttämättä täysin vastaa tuotteiden todellista ulkonäköä, mikä on kuitenkin harvinainen poikkeustapaus. Pidätämme oikeuden mahdollisiin virheisiin tuotekuvauksissa sekä oikeuden muutoksiin tuotetietojen ja hintojen osalta ilman erillistä ilmoitusta.

Retkitukku.fi pidättää itsellään oikeuden kaikkiin mahdollisiin hinta- ja tuotetietovirheisiin sekä muuhun sivustollamme olevaan tekstiin. Retkitukku pidättää oikeuden korjata mahdolliset virheet edellä mainituissa tiedoissa myös jälkikäteen. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin, tuotteen loppuunmyymiseen, ilmoitetun saatavuuden poikkeamiin, teknisiin ongelmiin ja mahdollisiin kirjoitusvirheisiin verkkokaupassamme tai mainoksissamme. Pidätämme oikeuden perua ostotapahtuman, joka perustuu vääriin hinta- tai saatavuustietoihin.

 

Mitä Retkitukun hintalupaus tarkoittaa ja miten se toimii? 

 

Mikäli löydät kaupassamme olevan tuotteen halvemmalla hinnalla mistä tahansa muusta Suomeen rekisteröidystä verkkokaupasta, hyvitämme sinulle hinnan erotuksen.*

 

Mikäli olet jo ostanut tuotteen Retkitukun verkkokaupasta toimi näin:

 

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Ilmoita sähköpostiviestillä tilausnumerosi sekä verkkokaupan osoite, josta olet löytänyt tuotteen alhaisempaan hintaan. Jos hintatakuun ehdot täyttyvät, palautamme hinnan erotuksen tilille jolta olet maksanut tilauksesi Retkitukun verkkokauppaan.

 

 Mikäli et ole vielä tehnyt tilausta Retkitukun verkkokaupasta toimi näin:

 

Tee tilaus Retkitukun verkkokaupasta. Lisää tilauksen kommenttikenttään verkkokaupan osoite, josta olet löytänyt tuotteen halvemmalla. Jos hintalupauksen ehdot täyttyvät, muutamme tuotteen hinnan vastaamaan löytämäsi verkkokaupan hintaa. Jos olet maksanut tilauksen kassalla, hyvitämme hinnan erotuksen rahapalautuksena maksutilillesi. Jos tilaus maksetaan maksuajalla, ilmoitamme muutetun hinnan Klarnalle jolta saat uudet maksutiedot tilauksellesi päivitetyllä hinnalla.

 

*Ehdot

- Hintalupaus koskee vain Retkitukun verkkokaupasta tehtyä tilausta.

- Hintalupaus on voimassa 30 päivää, alkaen siitä päivästä, kun asiakas on suorittanut ostoksen Retkitukun verkkokaupassa. Asiakkaan tulee hakea hyvitystä hintalupauksen voimassaoloaikana.

- Hintalupaus kattaa kaikkii suomeen rekisteröidyt verkkokaupat (suomalaisen yrityksen ylläpitämä verkkokauppa)

- Hintalupaus on voimassa vain, mikäli Retkitukun vastaanottaessa hintalupausta koskevan ilmoituksen tuotetta myydään edelleen haluamassasi koossa tai muutoin vastaavassa muodossa siinä kaupassa, josta olet löytänyt alemman hinnan. Tuote ei siis voi olla esimerkiksi loppuunmyyty. Tuotteen tulee lisäksi olla heti saatavilla, eikä tilattavissa pidemmällä toimitusajalla. 

- Tuotteen täytyy olla täysin sama (sama väri, koko, versio, malli sekä tuotteiden määrä pakkauksessa)

- Hintalupaus ei koske Retkitukun omia hintoja tai kampanjoita

- Hintalupaus koskee vain kilpailevan verkkokaupan normaalihintaisia tuotteita

- Vertailtavaan hintaan tulee sisällyttää mahdolliset toimituskulut. 

 

Alennus- eli etu- ja kampanjakoodien käyttö

Alennus- tai kampanjakoodi on Retkitukun määrittelemä sana tai merkkijono, jolla asiakas saat alennusta tilauksestaan. Jaamme etukoodeja useimmiten uutiskirjeitse, jolloin alennus useimmiten koskee yksittäistä tuotetta tai tuotemerkkiä. Toisinaan jaamme kampanjakoodeja erilaisissa tapahtumissa kuten messuilla, jolloin koodi on tarkoitettu henkilökohtaiseen käyttöön ja jolloin koodin saajaa on ohjeistettu siitä, mitä alennus koskee ja miten sen saa käyttöön. Emme kuitenkaan koskaan jaa yksittäisiä kampanjakoodeja pyynnöstä.

Kampanjakoodien voimassaolo on ilmoitettu kunkin kampanjan ehdoissa, ja tarjouksen voi hyödyntää vain kampanjan voimassaoloaikana. Yhteen tilaukseen voi käyttää vain yhden kampanjakoodin. Kampanjaetua ei voi lisätä tilaukselle jälkikäteen, eikä sitä voi yhdistää muihin etuihin ellei asiasta ole erillistä mainintaa.

 

Henkilötiedot: niiden säilytys ja käyttö

Asiakkaidemme yksityisyydensuoja on meille tärkeää, ja noudatamme kaikkia yksityisyydensuojaa koskevia säännöksiä, kuten Henkilötietolakia ja EU:n 25.5.2018 alkaen sovellettavaa tietosuoja-asetusta.

Rekisteröitymisen ja/tai tilauksen yhteydessä asiakas hyväksyy sen, että tallennamme asiakkaan luovuttamat tiedot ja käytämme niitä liiketoimintamme kannalta odotuksenmukaisella tavalla. Henkilötietoja säilytetään vain tarvittavan ajan niiden käyttötarkoituksen vaatimalla tavalla. Joitakin tietoja säilytetään kauemmin lain, kuten kirjanpitolain, ja säännösten asettamien velvoitteiden mukaisesti. Asiakas voi pyytää itseään koskevat tiedot katseltavakseen tai pyytää niiden poistamista. Henkilötietojen katselemiseksi tai niiden poistamista pyytäksesi ota rohkeasti yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info(at)retkitukku.fi.

Retkitukku.fi ja yhteistyökumppanimme käyttävät asiakkaan antamia tietoja ostotapahtuman suorittamiseen ja tilausten toimittamiseen. Takaamme, että mitään asiakkaan tietoja ei myydä tai välitetä kolmansille osapuolille. Henkilötietoja käsitellään suostumuksen perusteella uutiskirjemarkkinoinnissa. Tilaamalla uutiskirjeen asiakas hyväksyy kyseisen henkilötietojen käsittelyn. Suostumuksen uutiskirjemarkkinointiin voi peruuttaa milloin vain uutiskirjeen alalaidasta tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

Lue lisää siitä, miten käsittelemme asiakkaidemme henkilötietoja sivulta Tietosuojaseloste.

 

Tekijänoikeudet

Kaikki sivustollamme oleva sisältö, kuten tekstit, grafiikka, logot, äänet, ladattava sisältö ja ohjelmistot kuuluvat Suomen Retkitukku Oy:lle tai sen tavarantoimittajille ja ovat siten Suomen ja ulkomaisten tekijänoikeuslakien alaisia. 

 

Toimitukset ja toimituskulut

Kassalla voit valita mieleisesi toimitustavan. Voit lukea lisää toimitusajoista, -tavoista ja -hinnoista sivulla Toimitustapamme. Käsittelemme ja lähetämme tilauksesi arkipäivisin yleensä 24 tunnin sisällä tilauksesta edellyttäen, että tuotetta on varastossa. Kun lähetys poistuu varastoltamme, vastuu toimituksesta siirtyy kuljetusyhtiölle, jonka tulee toimittaa tilaus sovitussa ajassa ja sovitulla toimitustavalla.

Emme takaa sellaisten tuotteiden toimitusaikoja, joita ei ole tilaushetkellä varastossamme, vaan tällöin ilmoittamamme toimitusaika perustuu arvioon. Lisäksi emme vastaa kuljetusyhtiöstä tai sen toiminnasta johtuvista myöhästymisistä, kun kuljetus on jo luovutettu varastoltamme kuljetusyhtiön haltuun.

Toimitukset merisaaristoon ja pohjoisimpaan Lappiin saattavat kestää yhden vuorokauden ilmoittamaamme pidempään. Tämä pätee niin Postin, Matkahuollon kuin DB Schenkerin toimituksiin. Lisäksi mikäli haluat tilata raskaan lavatuotteen, kuten asekaapin tai koiratarhan tai sen osia, pohjoisimpaan Lappiin tai saaristoon, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme ja varmista toimituskulun suuruus.

Asiakkaillamme on aina oikeus peruuttaa tilauksensa viivästyneen toimituksen vuoksi. On mahdollista, että aina emme kykene täyttämään asiakkaamme tilausta, esimerkiksi silloin, kun tavarantoimittaja ei kykene toimittamaan haluttua tuotetta meille sopimuksen mukaisesti. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, mikäli haluat perua tilauksesi.

 

Maksaminen

Kassalla voit valita haluamasi maksutavan tarjoamistamme vaihtoehdoista, jotka ovat lasku, osamaksu, korttimaksu tai verkkopankkimaksu. Lue lisää maksutavoistamme täältä.

Retkitukun maksupalvelut tarjoaa Klarna, jolla on oikeus tarkistaa asiakkaan luottotiedot ennen luoton myöntämistä. Asiakkaana sitoudut maksamaan ostoksesi maksupalvelutarjoajan kanssa sovittuun määräaikaan mennessä. Maksun viivästyminen voi johtaa viivästyskulujen ja -korkojen perimiseen. Lue Klarnan ehdot kokonaisuudessaan täältä.

 

Tilauksen peruminen ja palauttaminen

Asiakkaallamme on oikeus reklamoida viallinen tai takuuajan puitteissa rikkoutunut tuote, palauttaa tuotteita sekä perua tilauksensa. Lue lisää palautuksista, reklamoinnista ja tuotevaihdoista täältä.

Lain mukaan palautusten käsittely saa kestää enintään 14 päivää tuotteen palautumisesta meille. Yleensä käsittelemme palautukset kuitenkin 5 - 10 päivässä tuotteen vastaanottamisesta.

Kaikessa verkko- ja etäkaupassa kuluttajalla on aina lakisääteinen 14 päivän kaupan peruutusoikeus. Meidän asiakkaanamme sinulla on kuitenkin peräti 60 päivän palautusoikeus. Palautusaika lasketaan alkaneeksi siitä päivästä, jolloin olet tuotteen vastaanottanut. Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessa sekä jälleenmyytävässä ja uutta vastaavassa kunnossa. Jos tuote on likainen, tahraantunut tai jos tuotepaketista puuttuu tarvikkeita, emme voi ottaa palautusta vastaan.

Huomaathan, että hygieniatuotteilla, avatuilla houkutuspillipakkauksilla, avatuilla alusvaatepakkauksilla sekä avatuilla elintarvike-, koiranruoka- ja koiranherkkupakkauksilla ei palautusoikeutta ole. Myöskään lisenssit tai kartat eivät kuulu palautusoikeuden piiriin.

Asiakkaillamme on 60 päivän palautusoikeus, ja kyseisen ajan palauttaminen maksutonta.  Poikkeuksen tekevät raskaat lavatoimitukset, kuten koiratarhat elementteineen, koirankopit ja asekaapit, joiden palauttamisesta veloitamme palautuksen aiheuttamat toimituskulut.

Meillä ei ole mahdollisuutta suoraan tuotevaihtoon. Jos asiakkaamme haluaa vaihtaa tuotteen toiseen, on hänen palautettava jo tilaamansa tuote ja tilattava tilalle haluamansa tuote. Palautettavasta tuotteesta hyvitämme asiakkaan maksaman ostohinnan.

Palautuksen ja reklamaation tekemiseksi asiakkaan on täytettävä palautuslomakkeemme.

 

Palautushyvitykset

Jos palautat tuotteita, ole hyvä ja ota yhteyttä Klarnaan keskeyttääksesi laskutuksen silloin, kun olet valinnut maksutavaksi laskutuksen ja laskua on yhä jäljellä. Kun me olemme vastaanottaneet ja tarkistaneet palauttamasi tuotteen, hyvitämme tuotteesta maksamasi hinnan sinulle. Maksamme hyvityksen viimeistään lainmukaisen 14 päivän päästä siitä, kun olemme ottaneet tuotteen vastaan, yleensä kuitenkin jo aiemmin.

Jos maksutapana on laskutus ja laskua on yhä jäljellä, Klarna vähentää hyvityksen määrän laskun jäljellä olevasta määrästä ja hyvittää mahdollisesti yli menevän määrän asiakkaalle. Muissa tapauksissa hyvitys maksetaan suoraan sille tilille, jota käyttäen tilaus on tehty, tai suoraan sille tilille, johon yhdistettyä maksukorttia käyttäen tilaus on tehty.

 

Noutamattomat paketit

Kuljetusyhteistyökumppanimme säilyttävät paketteja noutopisteissään omien käytäntöjensä mukaisesti, kuitenkin vähintään seitsemän päivää paketin saapumisesta. Säilytysajan umpeuduttua paketti palautuu meille. Tarvittaessa tarkista kuljetusyhtiöiden pakettien säilytysajat niiden omilta sivuilta. 

 

Reklamaatiot

Sinulla on oikeus reklamoida viallisena vastaanotettu, kuljetuksen aikana särkynyt tai takuuajan sisällä hajonnut tuote. Näissä tapauksissa ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Pidätämme oikeuden periä aiheettomasta tai ohjeistustamme laiminlyövästä palautuksesta tarkistusmaksun 30 € sekä aiheutuneet postikulut. Mahdollisissa kiistatilanteissa seuraamme aina Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeistusta.

 


Produkten läggs i din varukorg.
Tuote lisättiin
ostoskoriisi.