Tuotemerkit
Kategoriat
Myymälä
Katso aukioloajat tästä
Rautionkatu 2 C
90400 Oulu
Palautukset ja tuotevaihdot
Tilasitko vahingossa väärän koon, vai eikö tuote vastannutkaan odotuksiasi? Haluatko kenties reklamoida viallisen tuotteen? Alapuolelta voit lukea, miten palautat tai reklamoit tuotteita. Palautusehtojemme ja usein kysyttyjen kysymysten alapuolella seuraa ohjeet palautusten postittamiseen. Aivan sivun alalaidasta löydät puolestaan palautuslomakkeemme, jonka avulla pääset tuotepalautuksessa alkuun.
TIETOA JA USEIN KYSYTTYÄ PALAUTUKSISTA
Maksaako tuotteen palauttaminen jotakin?
Palauttaminen on meillä lähes aina maksutonta. Poikkeuksen tekevät raskaat lavatuotteet (esim. koiratarhat ja asekaapit), joiden palauttamisesta joudumme veloittamaan palautuksen aiheuttamat toimituskulut.
Kuinka teen tuotepalautuksen?
Kaikessa verkko- ja etäkaupassa kuluttajalla on aina lakisääteinen 14 päivän kaupan peruutusoikeus. Retkitukun asiakkaana sinulla on peräti 60 päivän maksuton palautusoikeus.
Niin kutsuttu katumusaika lasketaan alkaneeksi siitä päivästä, jolloin olet tuotteen vastaanottanut. Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessa sekä jälleenmyytävässä ja uutta vastaavassa kunnossa. Jos tuote on likainen, tahraantunut tai jos tuotepaketista puuttuu tarvikkeita, emme voi ottaa palautusta vastaan.
Palautettujen tuotteiden tulee olla myyntikuntoisia. Älä siis poista tuotteista tuote- tai hintalappuja. Tuotteiden tulee olla virheettömiä ja käyttämättömiä. Kenkälaatikko ja radiopuhelimen pahvilaatikko ovat myös myyntipakkauksia eivätkä sovellu käytettäväksi postipakettina. Suojaa siis laatikot ennen postitusta.
Jos haluat palauttaa tuotteen, pääset alkuun, kun täytät asiakaspalautuslomakkeen, jonka löydät tämän sivun alalaidasta. Täytä lomake ja seuraa sen ohjeistusta.
Tilaamani tuote on viallinen tai rikkoutui takuuaikana. Mitä teen?
Jos haluat reklamoida viallisen tai takuuaikana rikkoutuneen tuotteen, ole yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme. Reklamaatio hoituu parhaiten sähköpostitse, jolloin voit myös lähettää vikakuvauksen sekä kuvat viallisesta tuotteesta yhdellä kertaa.
Palautuksen pakkaaminen
Tuote on asiakkaan vastuulla, kunnes se on palautunut meille. Siksi on erityisen tärkeää, että säilytät palautuspisteestä saamasi palautustositteen ja että pakkaat tuotteen sen alkuperäiseen pakkaukseen yhtä huolellisesti kuin se oli pakattu tuotteen vastaanottaessasi.
Palautettavan tuotteen kunto
Asiakkaalla on aina oikeus tarkastella tilaamansa tuotetta, mutta palautettavan tuotteen tulee olla myyntikuntoinen. Olethan siksi varovainen avatessasi tuotepakkausta ja käsitellessäsi tilaamaasi tuotetta. Mikäli palauttamasi tuote ei ole enää myyntikuntoinen, emme voi hyväksyä palautustasi.
Tuotteet, joilla on rajoitettu palautusoikeus
Palautusoikeus ei koske avattuja koiranruoka- tai herkkupakkauksia, lisenssejä tai karttoja. Hygieniasyistä myöskään alusvaatteilla ja houkutuspilleillä, joiden paketti on avattu, ei ole palautusoikeutta.
En saanut palautuslomaketta lähetykseni mukana, mitä teen?
Ympäristökuormitustamme pienentääksemme emme lähetä tilauksen mukana paperisia lähetyslistoja, laskuja tai palautuslomakkeita. Mikäli haluat palauttaa tuotteen, pääset alkuun, kun täytät palautuslomakkeen, jonka löydät tämän sivun alalaidasta. Täytä lomake ja seuraa sen ohjeistusta.
Tilasin väärän koon, miten toimin?
Suoraa tuotevaihtoa meillä ei ole, vaan tuotetta vaihdettaessa on alkuperäinen tuote palautettava ja uusi tilattava uudella tilauksella. Saat uuden tuotteen samalla hinnalla kuin palauttamasikin esimerkiksi siinäkin tapauksessa, jos tuote on ostohetkellä ollut kampanjassa tai kuulunut tuotepakettiin. Pääset tuotepalautuksessa alkuun, kun täytät palautuslomakkeemme ja seuraat sen ohjeistusta.
Miten toimin laskun kanssa, kun palautan tuotteita?
Kaikki laskutuksemme kulkee Klarnan kautta. Jos palautat tuotteen, ilmoita asiasta Klarnalle kirjautumalla Klarnan Omille sivuille joko Klarnan kotisivujen tai mobiilisovelluksen kautta. Näin voit pysäyttää laskutuksen. Lisätietoja laskustasi saat myös sähköpostitse asiakas(at)klarna.fi ja puhelimitse 09 425 997 71.
Palautusten käsittelyajat
Maksamasi summa palautetaan tilillesi heti, kun olemme vastaanottaneet ja käsitelleet asiakaspalautuksesi. Mikäli olet maksanut ostoksesi luottokortilla, hyvitetään palautussumma suoraan korttiin liitetylle tilille. Jos olet valinnut maksutavaksi laskutuksen ja laskua on vielä jäljellä, Klarna vähentää hyvityksen määrän laskun kokonaissummasta.
Palautukset ja reklamaatiot käsitellään 5 - 10 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.
NÄIN PALAUTAT JA REKLAMOIT TUOTTEEN
1. TÄYTÄ PALAUTUSLOMAKE
2. PAKETOI PALAUTUS
3. POSTITA
4. SÄILYTÄ KUITTI
ostoskoriisi.